IKT

02.02.2019 kl 16:59 2820

You on demand tilsvarende Netflix i Kina. Hadde så og si null inntekter og så plutselig så landet de distribusjonsavtale med Disney. Aksjen gikk så å si ikke opp. Etter noen dagers tid kom det en analyse av selskapet og da doblet den seg samme dag. Jeg føler det er litt det samme i Strong. Uoppdaget. Vi har "må ha" produktene som butikkene er nødt til å ta innover seg for å være klar for fremtidens logistikk og nye handlemønstre. Wallmart kjører nå ut internetthandel med pickup for fullt og vil kjøre reklamekampanje for dette i morgen på Super Bowl.

Jeg har sendt over en hel haug med spørsmål til Vikingen til Q, men det viktige i presentasjonen er nå å gi fremtidshåp til oss slitne aksjonærer. Hva kan vi forvente fremover? Hvor mange piloter er ute, og når kan vi forvente avklaring på disse er noen av spørsmålene.

Det maksimale resultatet for 2018 er slik jeg tror: 45 mill ved Q3 + maksimalt EBITDA rundt 30 mill i Q4 som er lik med rundt 75 mill totalt for året. Begrunnelse: Q4-17 hadde en EBITDA på 20 mill og vi hadde hatt positiv PW om resultat Q4-18 hadde ligget an til å komme inn 50% over dette. 2018 vil vise tall godt over 2017 og vi er på vei opp igjen mot jubelåret 2016. Fair value ligger etter mitt syn 25% over dagens kurs og det uten noe som velst vyer om supervekst og de store kontraktene, kun en svakt vekst videre fra 2017 og 18. Risk/reward er rett og slett på et nivå som burde fange kjøpsinteresse. Hvorfor selge her nede? Man skal ikke slåss med markedet, men dette negative regnestykket som de som selger må ha kommet frem til? Hva innebærer det? Negativ vekst?
Redigert 02.02.2019 kl 18:46

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.