IKT

02.02.2019 kl 21:45 2739

Det tror jeg også PSI. Hvem er ikke lei dennne gjørma vi sitter fast i? Sist jeg kjøpte noe aksjer av betydning i STRONG var KOA på nøyaktig samme kurs. 8,50. KOA lider samme skjebne som STRONG. Overheng av selgere og få kjøpere. Forskjellen er at KOA nå er nede på 7-tallet og vi holder oss enn så lenge på 8-tallet. KOA hadde innsidekjøp for ikke mange månedene siden på betydelig høyere kurs. Jeg nevner det bare for å belyse at det er ikke bare STRONG blant de små selskaper som lider.
Per 3 kvartal var vi fattige 5 mill unna det som for hele året ville forsvare dagens kurs. PSI: det er ikke noe galt med mitt estimat. Det er oppnådde tall per Q3 og det skal ikke rare resultatet til i Q4 for å ha nok cash til et godt utbytte. Kostnadskuttet i 2019 er nok til den økte satsingen.
Utbytte på 50 øre tilsvarer kun 22 mill i cash flow, så det bør være bankers. Det kan være åpning for høyere utbytte også, men det får vi ta når det kommer. 65 øre, men ikke noe mer tenker jeg da det trengs økning i arbeidskapital ved vekst og at det bør være en generell buffer i selskapet.
Redigert 02.02.2019 kl 21:48

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.