IKT

tunktee
05.02.2019 kl 08:18 1437

Mornings Collin,

Håper du har rett, i så tilfelle tror jeg EBITDA vil bli langt over de 30 mill du anslår er maksimalt uten PW.
Der er litt forskjellig oppfatning av hva man skal legge i utrykkene "margin" og "avanse", men legger her til grunn at begge henviser til differanse mellom varekost og salgspris. (Så vidt jeg har lest brukes ordet margin primært i renter og verdipapirer.)

Grovt sette kan man legger til grunn at dersom avansen blir som før Q3, vil vi for hver 10 mill man plusser på i omsetning få 5 mill økning i EBITDA.
Kostnadsbesparelser kan i utgangspunktet ikke regnes i prosent av omsetning, men vil selvfølgelig også øke EBITDA.

Dette betyr at vi KAN få en EBITDA på 50 mill, dersom omsetningen blir 320.
(Men jeg bør legge til at Lønn og ADK gjerne går opp hvis når man har et uvanlig høyt aktivitetsnivå.)
Redigert 05.02.2019 kl 08:36

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.