Offshore

delta
05.02.2019 kl 20:00 8444

Jeg har ikke forstått det slik at en rammeavtale er en ubetinget forpliktelse for ODL å bore med egen rigg hvis Aker BP eller Equinor ønsker det så lenge partene ikke har en konkret borekontrakt å forholde seg til. ODL borer iht. inngåtte kontrakter - som kan være med bakgrunn i rammeavtalen. ODL har ikke bekjentgjort at de har drillingkontraktsforpliktelser nå uten å ha rigg tilgjengelig. Men hvis de ønsker å øke drillingkapasiteten, kan de jo kjøpe en rigg til - og det bør da være på forretningsmessig grunnlag og med investering som er innvannende for aksjonærene. Hvis ODL skulle finne på å emittere for å kjøpe rigg nå med emisjonskurs under kr. 35, stiller jeg spørsmål ved ledelsens vurderingsevne på vegne av aksjonærfellesskapet. Da går jeg heller for NODL som aksjeinvestering. Det er litt dumt hvis det skulle legge seg et emisjonsspøkelse over aksjen med risiko for meget utvannende emisjon.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.