Offshore

delta
06.02.2019 kl 10:29 8167

Q4'18-res. blir veldig avhengig av hvor mange dager boring DS Stav fikk utenfor Sør Afrika i des. 2018. Jeg trodde først den kom i arbeid der først fra årsskiftet 2018/19 mens jeg ser den gikk av forrige kontrakt 11. okt. 2018. Hvis mobiliseringen tar nøyaktig 2 mnd, kan den kanskje ha vært i arbeid ca. 3 uker i des. 2018 av totalt beregnet 2 måneders boring der. Med all dagrate inkl. mob/demob. fordelt over boredagene kan en merkbar andel falle på Q4'18 da. Men ODL skriver i Q3'18-rapporten at boring på påfølgende oppdrag for Aker BP først ventes å starte i mai 2019. Da blir det jo nesten 7 mnd mellom det nye oppdraget og det oppdraget som ble avsluttet før Sør Afrika. Jeg trodde 6 mnd skulle holde med 2 mnd for mob, 2 mnd for boring og 2 mnd for demob. Jeg har modellert med periodisert rate på USD 915k/dag under boringen i Sør Afrika og null i rate under mob. og demob.

I Q3'18-rapporten skrev ODL at DS Atlantic skulle på klassing i desember 2018. Jeg vet ikke om de ble ferdig i des. med klassingen. Det er ventet inntektsavbrudd på 30 dager i forbindelse med klassing så kanskje ble DS Atlantic hele desember uten inntekter.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.