Transport, bil og fly

Record
16.02.2018 kl 15:19 4011

Trenger vel ikke være flyanalytider for å være overrasket over Q4 , men om du er det burde du jo se hva som ligger bak tallene ?
At det bygges massivt , mange nye piloter og besetning ,med den trening og opplæring som trenges , samt flere nye ansatte på diverse huber , disse utgiftene er utgifter til inntekts ervervelse , men intektene kommer ikke før flyene starter å fly sine ruter :-)
Da blir selvfølgelig de eksisterende setene dyrere ,men det er jo kun over en kort periode
Finansiering er kompliserte greier , men langt fra så komplisert som du/Han fremstiller , hvorfor i all verden skulle de ville måtte øke balansen med den gjelden som du fremstiller , hva med verdiene , tar du med den ene ytterlighet burde du også se på sammenhengen ?
At han sliter med å tro på en 12 % fall i enhetskostnaden, forteller meg at denne "profesjonelle" analytikeren ,enten har en agenda , eller så burde han oppdatere seg på selskapet :-) Kompleksiteten ved den høye veksten har jo NAS taklet i flere år allerede , de har feilet å lært før de tar det virkelige skrittet videre , det er nå det skal genereres cash på denne modellen . Se hvor mange av konkurrentene som allerede nesten har kopiert konseptet , men de har flere års etterheng på sine flåter , de blir hybrider med dertil kostnader til de har fått byttet til nyere materiell :-) Men for all del , gjør deres egen oppfatninger å investeringer :-)
Redigert 21.01.2021 kl 02:05

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.