Olje og energi

oto1
12.06.2021 kl 17:34 27978

Tipper 15 kommer i løpet av året.

Når det gjelder utbytter så hadde dno lagt seg på en linje med utbytter i oktober og mars (før Corona), og ser vel ikke noen grunn til at de endrer på det.

Selv er jeg litt skuffet over at de prioriterte tilbakekjøp av lån på usd 100 mill nå. Greit å få redusert gjeld, men jeg hadde heller sett at de allokerte 50 mill av de til utbytter i oktober og mars, og kjøpte egne aksjer for usd 50 mill.

Ellers er det verdt å merke seg at rakp har økt tilbakekjøpsfullmakten fra vanlige 10% til 20% det neste året.
Jeg vet ikke hvordan de har tenkt å klare det, da må det i så fall komme en større utbetaling fra DNO enn 0,40 nok per aksje.

Uansett så sitter jeg mest i rakp der jeg mener Mundoil verdien langt på vei forsvarer dagens rakp kurs alene og der man da får dno verdier på ca 14 kr/aksje gratis på kjøpet.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.