Olje og energi

Pick Up
14.06.2021 kl 20:14 3909

Carlsen 73
Hvis jeg hadde hatt et børsnotert selskap, kunne jeg godt brukt lommepenger på kjøp av aksjer i eget selskap for å skape tillit i markedet og eventuell kursstigning. Spesielt hvis jeg hadde en emisjon i tankene (!)

Fra årsrapport 2020

«The Company is in discussion with the operators regarding their prospective drilling plans for the next 12-18 months. Questerre’s participation in any future wells on either joint venture will depend on, among other things, an improvement in the long-term commodity prices. Should the Company participate it will require additional financial liquidity through potential asset dispositions, equity or debt issuances. There can be no guarantee that such liquidity will be available when required on terms acceptable to Questerre»

I årsrapporten for 2020 står det svart på hvitt at selskapet vil trenge ytterligere finansiering for å delta i kommende boreprosjekter, og at det slettes ikke er garantert at Qec vil få innvilget tilgjengelig finansiering til akseptable betingelser. I så fall er enda en ny emisjon en nærliggende løsning slik jeg tolker det. Qecs nye JW-partner har allerede signalisert at selskapet vil igangsette boreprosjekter. Det er med andre ord bare et tidsspørsmål før Qec trenger ny kapital hvis de vil være med.
Redigert 14.06.2021 kl 23:12

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.