Olje

oto1
07.02.2019 kl 12:37 1793

Synes dette ser svært så lovende ut for DNO.

Kan ikke skjønne annet enn at de har funnet noe på Baeshiqa, i alle fall noe som er verdt å teste.

Selv etter å ha brukt nær 770 mill usd på Faroe kjøpet har de usd 180 mill igjen.
Det er omtrent det de hadde for 2 år siden, dvs at hele Faroe er kjøpt for cashflow fra drift + usd 200 mill i lån.

Boreprogrammet i Kurdistan i år blir voksent med ca 20 brønner, hvorav 4 på Peshkabir, 14 på tawke og 2 på Baeshiqa.
For å klare dette henter de inn en rigg til.

Også i Norge skal de bore ca 10 brønner, hvorav vi har konkludert med at den første var tørr.

Men uansett så blir det altså boret ca 30 brønner i år, og det er 2,5 per mnd i snitt så det kan bli litt å følge med på fremover..

Produksjonsmessig ligger DNO litt bak det jeg håpte skulle være status nå.
128k fat/d i januar og ca 20k fat/d i Faroe gir likevel en produksjon på tett oppunder 150k fat/d (ca 116k fat/d WI).

Jeg tror Bijan er en smule konservativ når han sier han er happy om produksjonen i 2019 blir omtrent på dagens nivå.
Man kan sikkert være fornøyd om så skjer, men jeg blir overrasket om vi ikke får en økning utover året, da drevet mest av Peshkabir.
peshkabir produserte i januar 54k fat/d fra 6 brønner, og med Pesh 9 + 4 nye så kommer det 5 i tillegg mot slutten av året.
Kan vi da håpe på 80-90k fat/d fra Pesh?

Er det funn på Baeshiqa så kan sikkert cretaceous settes raskt i gang der og med trucking fra brønnen. Da vil det feltet begynne å få inntekter og som finansierer boring.

Ellers så har DNO planer om et tredje ben som kommunisert tidligere, og de er aktivt på jakt etter assets i Norge for ytterligere å styrke den biten.
Selv om de nå er oppe i nær 90 lisenser allerede.

Min umiddelbare konklusjon etter dette er at DNO fortsatt er på sporet og at de neste 2 årene ser svært så oppløftende ut.
Ser ingen grunn til å gjøre noen endringer i mine kursmål.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.