Industri

nikkers
08.02.2019 kl 09:46 2092

Sier som Barbro her.. hvorfor stoppe på akkurat kr 9 ? hvorfor ikke si at Elkem vil gå konkurs ? Du legger jo inn at markedet kollapser totalt.

Elkem både produserer og selger mesteparten i Kina. De ønsker å spesialisere produktene nettopp for ikke være så utsatt for prisutvikling på råvarer.

Når det er sagt finnes det nedside i Elkem caset. Hva fremtiden egentlig bringer er det usikkerhet rundt. Derfor er jeg også langt ifra all in i denne. Guiding videre blir viktig. Dersom Handelskrigen vedvarer og prisene stabiliseres på et lavt nivå vil jeg tippe dette får betydning for hvilken kapasitet som kommer inn i markedet. Dette er en syklus som man også ser i andre bransjer f.eks shipping. Er prisene høye vil flere ha av kaka og bestiller flere skip og prisene går etter hvert ned pga overkapasitet.

Personlig tipper jeg Elkem får et ok resultat tirsdag. Men er som nevnt ikke All IN.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.