Olje

mimsa
12.02.2019 kl 13:08 2184

Fluefiskeren
Tusen takk for utfyldene svar. Mitt innlegg var vel mer for å provosere fram noe informasjon fra deg eller Gunnarius, som jeg anser som de to skarpeste institusjonelle minnene her på PEN tråden. Jeg har også funnet det urovekkende at det meste av informasjon om Aje ser ut til å komme fra MX oil, som virker ganske desperat i å få fortgang i prosessen. Jeg synes også at PEN ledelsen er svært så nølende i å gi informasjon om Aje, noe jeg tolker som om de selv er usikker på hva som skal skje framover. Usikkerheten rundt Front Puffin (FPSO) vil vel tvinge fram noe mer informasjon ved Q4 om to uker. Jeg tror også at det er mye vanskeligere for Yinka å være likgjyldig overfor New Age enn MX eller PEN, og jeg tror, uten å være sikker at det er Yinka og New Age sammen som legger føringen for videre framdrift.
PEN sin andel i Aje har vel strengt tatt ikke tillagt store verdien i dagens aksjekurs, så både salg eller melding om framdrift vil sansynligvis ha en positiv invirkning på kursen. Det var også spekulert i om DNO var interesert i Aje, når PEN overtok DNO sine eiendeler i Tunisia, samtidig som DNO kjøpte seg opp i 4,5% i PEN, med begrensning om maks 10% i løpet av 2018 (eller 1år?). Noe nytt her? Regner med at denne spekulasjonen er lagt død etter at DNO overtok Faroe, og de ikke har brukt muligheten å kjøpe seg videre opp.

Eller har jeg kloketro på BWO/PEN i Gabon. Noe nytt om Tulow sin inntreden?

Ha en fin dag!

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.