Offshore

Lamps8
NODL 12.02.2019 kl 23:52 5525

Ser at det blir skrevet om i en Seadrill tråd at West Aquila og West Libra er aktuelle i Seadrill/Sonangol samarbeidet, der Sonangol stiller med to 7th generasjon ultra-deepwater capable drillskip fra DSME, samme verft og samme rigger som West Aquila og West Libra. I avtalen står det at Seadrill skal stille med to drillskip som de enten eier eller opererer. Når jeg sjekker de drillskipene Seadrill eier, så består deres flåte utelukkende av 6th generasjon skip eller dårligere, og det ville være rart om Sonangol gir bort 50% andel av sine to 7th generasjon skip i bytte mot 50% eierandel i to 6th generasjon skip.

Dermed ser jeg det som høyst sannsynlig at det er West Aquila og West Libra som er tiltenkt denne avtalen. Samme rigger fra samme verft. Og Seadrill presiserer i meldingen: The Seadrill drillships will be from our existing owned or managed fleet. (Siste del av denne setningen er interessant)

Som vi alle som følger NODL vet, så har selskapet opsjon på tidligere levering og det vil være meget kursdrivende å få West Aquila og West Libra i 2019 kontra 2021. Tiden vil vise, men jeg blir ikke sjokkert om det dukker opp en melding vedrørende dette om ikke så lenge.
Redigert 21.01.2021 kl 06:15

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.