Transport, bil og fly

TomW
13.02.2019 kl 09:51 2288

Når IAG kom inn i fjor og annonserte at de ønsket å by hadde Nas akkurat levert et solid tap i q1 med påfølgende emisjon. Så situasjonen er ikke så alt for ulik.

Man må også huske at av tapet vi hadde i 2018 er 2,8 mrd av dette urealiserte tap i Nofi og Oljehedging. Selve driftunderskuddet er ikke i nærheten av de summene du henviser til.
Går oljen til 68 så er hele tapet på hedgen reversert (50% H1 og 22% H2)
Dette vil naturligvis gi en høyere fuelkost på 50% og 22% av forbruket fremover, men for balansen i q1 vil dette gi en bedring.
Det kan se ut til at Nofi også har snudd, her vil vel q4 rapporten være avgjørende

Men å spekulerer i oppkjøp er helt bingo og ingen utenforstående vet om det kommer eller ei. Alle som spår at det garantert kommer og ikke kommer, kan ha like rett

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.