Dagens tema

Fjordgubben
13.02.2019 kl 14:01 673

Jeg noterer meg at noen mener at jeg har sagt at man ikke skal betale skatt på inntekt, det mener jeg selvsagt ikke, skatt skal man betale.

Det jeg peker på er at det finnes gråsoner, dersom man lar en tenåring klippe plenen og betaler cash syns jeg ikke skattemyndighetene burde legge seg opp i dette. Samme med andre småjobber som man får utført på hus og hytte etc, de som utfører disse jobbene har vel som regel ikke noen fet økonomi og man bør ta hensyn til det.

I Norge har man i de siste tiår innført diverse sertifikater og lignende på arbeid som har med baderom, vann, elektrisitet etc, mye av dette finnes ikke i andre land der egentlig hvem som helst kan sette opp et våtrom uten å bale med sertifikater. Nordmenn tror at disse sertifikatene er innført ene og alene for å sikre at jobben blir kvalitetssikret, det er ikke tilfelle, disse er blitt innført av for det meste av skattemessige årsaker.

Når det gjelder Stoltenberg så burde han selvsagt skatte av denne formidable inntekten, noe annet vil være hyklersk.

Har selv opplevd å få skattemyndighetene på nakken for betydelig mindre summer der jeg måtte bevise at ja, jeg HAR betalt skatt, om til norske myndigheter så til de utenlandske, opplevelsen var brutal. Selvsagt vil man ikke utsette Herr Stoltenberg for dette, det er kun proletarene som får slik behandling i Norge.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.