Shipping

Kristoffern
14.07.2021 kl 18:28 5652

Skift batteriet i kalkulatoren. Tilgangen på Natgass billig er tilnærmet uendelig. Transporten koster, derfor Gazprom og Flng.
På flåtebalanse er Qatar og Nakilat viktig. Men av dagens tonnasje på LNG er mer enn en tredjedel overårige steam drevne, som ikke har den økonomien man får idag med Flex sin state - of - the art tonnasje. Som er toppklasse teknisk, svinn og drivstofføkonomi.
Gamle steamers er over 1/3 del av tonnasjen, Stein Gammel. Sjekk litt på tvers, Golar, Avenir, stolt Nielsen. Gass er den nye oljen. Til under halvpris.

Men hvem får gassen frem til bruker? Flex.

Enkel hoderegning. Nye båter til 210 musd tilsvarer på 8,70 i dollarkurs ca 420 Kr aksjen. Rentebærende gjeld ved utgangen av 2021 ca 210 Kr aksjen.
Do the marth! 100 Kr i gevinstt, 3 Kr Kr nedside, 12-15 Kr aksjen i basisinntjening. På dagens skrapte nivå ca 12 Kr i utbytte i året. Er det blitt så vanskelig å regne?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.