Eiendom

Titleist
20.02.2018 kl 16:05 3580

Å utvikle noe, enten det er innen business, forskning eller noe annet her i livet, vil alltid utvikling være et risikospill.
– Har du hatt noen opplevelser som har satt følelsesregisteret ditt ut av spill?
– Jeg er forholdsvis balansert og ligger ikke våken om natten og tenker hva jeg burde gjort annerledes. Det er visstnok moderne for tiden å si at man ikke er lykkelig, men jeg er et balansert og lykkelig menneske. Og lite opptatt av anerkjennelse. Det får gå sin gang, sier han og følger lydig etter fotografen når sistnevnte jakter flatterende dagslys på hovedkontoret et steinkast fra der det hele startet; kvartalet som nå er Arkaden, som omtaler seg som byens raskeste shoppingsenter. Han kjøpte Karl Johans gate 5-7 for 1,7 millioner kroner i 1942. Selv er han nå i nabobygget til Oslo City.
Fotografen har hoppet ut av vinduet og landet trygt på terrassen utenfor. Olav Thon står på et møterom på innsiden. Vinduet er åpent og februarluften er iskald. Så høres det plutselig fra korridoren:
– Olav! Olaaav! Oooooolaaav!
Ingen reaksjon fra fotoobjektet. Han er opptatt og følger instruksene fra fotografen til punkt og prikke.
Kvinnestemmen er nærme nå, og Sissel Berdal Haga har gitt opp å få kontakt med sin kjæreste gjennom over tretti år. Den tidligere tingrettsdommeren henvender seg derfor direkte til journalisten:
– Nå må dere hjelpe ham. Pass på at han trekker luen litt lenger ned i pannen. Han ser jo ut som en halling når han har den så langt bak på hodet!
Seansen, som foregikk uten at hovedpersonen tok det ad notam, fikk det fortalt etterpå.
– En halling? Det finnes verre ting.
Olav Thon
Redigert 20.01.2021 kl 18:49

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.