Farma

oppturen
AZT 31.07.2021 kl 10:57 20370

Ja nå nærmer Q2 fremleggelsen seg med stormskritt.

Fra Q1 var salget omtrent slik:
SAN ca 11 mill
Enzymer til forskning etc ca 14 mill
Enzymer til covid 19 tester etc ca 16 mill

Slik jeg oppfattet Holter så kunne vi forvente mer stabile leveranser til test produksjon fremover ettersom mange små selskaper nå var luket ut og en leverte mer stabilt til etablerte aktører. Delta varianten av viruset ser imidlertid ut til å ha forsterket behovet for testing. Jeg tipper 15-20 mill i dette segmentet.

I Q1 ble SAN solgt fra «gammel» produksjonslinje, fra Q2 ble det solgt fra ny produksjonslinje med 100x større batcher. Iløpet av Q3, Q4 og Q1 var salget av SAN nesten stabilt på 10-12 mill, jeg tror vi her vil få et hopp med de større batchene. Tipper 20 mill fra SAN

Forskning og utvikling var i Q1 preget av oppstart fra lock down, usikker på om dette vil fortsette i Q2 eller om alle kjøpte i Q1, men tipper ca 10 mill.

Så mitt bet fir salg i Q1 bli i området 45-50 mill.
Nyansettelser tror jeg kommer for fult i Q3 så Q2 vil ha beskjedne utgiftsøkning tipper ca 15 mill.
Da blir ebit ca 30 mill.
Godt over analyser vil jeg tro 😀

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.