Offshore

delta
17.02.2019 kl 23:17 7314

Iht. en Paretooppdatering 13.2.19 er snittet av analytikernes EBITDA-estimat for Q4'18 USD 47,5 mill. mens median er rundt mitt estimat på USD 45,6 mill. Da har jeg DS Stavanger med 8 boredøgn utenfor Sør-Afrika for Total i desember. I nevnte oppdatering øker Pareto sitt estimat fra USD 45 til USD 55 mill. i EBITDA som de begrunner med timingen av borestart i Sør-Afrika. Jeg antar Pareto opererer med langt flere boredager utenfor Sør.Afrika enn meg. Hvis jeg øker mitt antall boredager utenfor Sør-Afrika med 10 dager til 18 dager fra mitt estimat på 8 dager, ville jeg kommet til samme EBITDA-estimat som Pareto. Mitt estimat er basert på min forståelse av hva Tordis postet her på tråden den 6. feb.
Redigert 21.01.2021 kl 06:41

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.