Shipping

jadden
16.08.2021 kl 07:55 9363

Takker for svar, gjelder også Svar(!). Kursutviklingen fremover tåler nok eventuelle fallende dagrater, allerede inngåtte kontrakter er så solide at de vil gi en markant løft i inntjeningen og som vil generere heftige utbytter i 2022. Et eventuelt ratefall vil derfor ha mest en psykologisk betydning, men må likevel tas med i det store bildet.
Så hva kan vi forvente utover uken, spesielt den 19.de? Jeg ser ser for meg at vi ser 28-tallet før torsdag, men neppe mer. I Q2-resultatet ligger ingen store forventninger, men guidingen bør løfte oss opp mot 30-tallet og tidligere kursmål på 30-31 innfris. Fredag/lørdag kommer de positive utsiktene på trykk sammen med nye kursmål omkring 40. Kursen begynner å spise av 30-tallet neste uke.
Frykten for nye blokksalg vil være der, men er urealistisk ved denne korsvei grunnet bindinger/sperrer. Dersom de engelske investringsselskapene på eiersiden vil realisere ytterligere sine investeringer gjennom blokksalg, betyr det at de har større forventninger til avkastning på andre objekter fremover. De objektene tror jeg neppe finnes.

Redigert 16.08.2021 kl 07:57

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.