Shipping

Argus
16.08.2021 kl 09:17 9101

Jeg tror det er litt overmodig å ta frem bobler FØR resultatet fremlegges. Mulig jeg er litt overtroisk, men det har sine grunner:

* Resultatet for 2. kvartal blir neppe noe jubelresultat. Til det var det for mange gamle kontrakter i porteføljen.

* Forventningene er skrudd i været (også av meg!), og mange sitter og venter uten å kjøpe.

* En generell usikker børs kan bikke kursen litt, og så lenge de virkelig store resultatene ikke er manifistert ennå, vil markedet kanskje være litt tilbakeholdent.

Men når det er sagt og skrevet, har jeg lagt merke til en artikkel i Kapital som jeg mottok i dag. Der er det en klar kjøpsanbefaling på Aker Solution.
Hvorfor? Blant annet fordi man forventer en cash-flow i snitt på 1 milliard.!!!!

Da slo det meg: Hvorfor har ikke Kapital, DN eller Finansavisen en kjempeanbefaling på MPC når vi nærmest vet at resultatet fra 2022 allerede blir noe tilsvarende og kanskje mer????

Har det sammenheng med at anbefalingene i Kapital ikke har holdt mål de siste par årene? Pr. i dag f.eks. ligger økningen i hovedindeksen fra 01.01.2021 på 17,62, mens avkastningen på Kapitals portefølje fra 01.01.2021 er på kun 11,07 %. Fjoråret var en katastrofe, med stort minustall!
Redigert 16.08.2021 kl 09:19

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.