Farma

JosefK
AZT 19.08.2021 kl 11:40 19604

Verdens morsomste aksje kom inn med halvert omsetning fra forrige Q. Men er fremdeles innenfor det jeg forventet. Jeg hadde en feeling om at det ville bli fasit etter at Q1 slo til med jackpot i nesten alle sammenhenger. Mot fjoråret en nedgang på ca 36%, Q2’20 var da også eksepsjonelt høyt.

Alt i alt er dette helt innenfor hva jeg så for meg. Det er Q3/4 jeg ser på som høydepunkt for året, noe den oppdaterte guidingen også understreker. I snitt ser de altså for seg ca 30 mnok/Q i omsetning.

Omsetning til side, jeg er mer opptatt av performance. Over 14 mill i operational cashflow er bra og i snitt så ligger OC på ca 1,55 mill per uke de første seks månedene. Til sammenligning lå det på ca 1 mill per uke for fjoråret.

Segmentene har litt snev av hvileskjær, med vaksineprodusentene som prioriterer lisensproduksjon, coronapause i India osv. men det tror jeg kommer i de neste kvartalene. Morsomt at Russland nevnes. Er det Gamelaya som står bak? Jeg må innrømme at hjernen gikk litt i høygir da jeg hørte det. Morsomt også at protein produksjon dras fram. Som jeg har vært inne på ved fler anledninger så har Boehringer Ingelheim en sterk posisjon og var involvert i de studiene som jethro nevnte. I tillegg er jeg nokså sikker på at BI er en av de største kjøperne av SAN.

Alt i alt så synes jeg ting utvikler seg som forventet. Jeg er omtrent bombesikker på at den oppdaterte guidingen er konservativ (som vanlig) og at realistisk kan det dreie seg om mye mer ved full klaff. Og så fastholder jethro at de kommer med fler produkter og at det blir oppkjøp innenfor tidligere kommuniserte rammer.

Verdens mest spennende aksje tar et hvileskjær på vei mot nye høyder tror nå jeg. Jethro høres litt ut som en guttunge igjen og da vet jeg at det er noe på gang.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.