Farma

CPH11
19.08.2021 kl 14:52 3037

Min konklusion er at AZT's omsætning i højere grad end jeg forventede er bundet op på færre store kunder. 3-400 kunder svigter ikke alle på samtidig. Det vil være statistisk meget usansynligt.
Jeg tror AZT's omsætning i stor omfang baserer sig på max 20 kunder. Derfor er det statistisk meget mere sandsynligt at deres ordre f.eks. kan ligge i Medio Marts og næste i Medio juli. På den måde kan der være voldsom store udsving.

Jeg bliver først rigtig nervøs hvis næste kvartal er tilsvarende dårlig.
Der ligger nærmest en garanti fra ledelsen om at de næste 2 kvartaler bliver relativt gode. (i gns. 30 mio nok). Derfor tror jeg ikke kursen falder meget længere ned. Tvært i mod er vi tilbage i 90'erne inden oktober.

Mange brokkede sig over at vi var nogle der talte forsigtighed ind i forventningerne. Måske jubeloptimisterne skal være mere lydhøre fremover. Alt var lagt op til et dårligt Q. Men så dårligt, havde jeg dog ikke regnet med.
Nu er alt lagt op til et godt Q3. Vi er allerede halvvejs i q3 og omsætningen for q3 er allerede kendt for AZT. Allerede fakturerede ordre samt ordrebogens størrelse. Omsætningen i q3 kan max overraske ledelsen 1-2 mio kr.
Q4 har de nok også allerede en stærk ide om ud fra deres prognoser.

Jeg har derfor klar tro på at de når 120 mio kr (+/- 10 mio kr).

Mit bet er at de ved at q3 bliver knaldgodt, derfor tør de melde ud på den måde.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.