Shipping

Alejandreuta
27.08.2021 kl 10:51 2845

Selskapene vil jo ikke gå glipp av Supersyklusen??? De sitter jo med baljene og oljen skal fraktes. Helt uviktig om bransjen muligens er død om 20 år så lenge selskapet kan betale ned seg selv i løpet av 2-3 år. Men det vil nok ta tid og selv om det er overkapasitet i markedet i dag så vil dette jevne seg ut med økt skraping og lav ordrebok. Når EEXI i nye miljøkrav kommer på plass vil nok tørrbulk være de som først sikrer seg sloter på verftene og derigjennom holder ordreboken på Tank lavt..Jeg tror det er begrenset hvor mye FRO kan gå på de lave ratene som er selv med prosentøkninger daglig er det så sykt langt opp til toppen eller et høyt nivå. Og om man eventuelt skulle gå glipp av 20-30 prosent vil dette være null og niks hvis Supersyklusen kommer. og i tillegg er shipping sykt lite interessant for den gjengse børsinvestor. Selv langt etter enorme rateøkninger har man fått fine inngangspriser både i Gass, Container og Bulk. Bulk er jo fortsatt underpriset, Ernst i Container, Mpcc. Mye penger på gata her. Personlig håper jeg Tank er pill råttent i hvert fall i 6 mnd til, kanskje til og med et år. Da vil syklusen bli sterkere når den først kommer. Men når tank kommer er jeg overbevist om at FRO er det rette selskapet. Det ble jo til og med stilt spørsmål under webcasten i går om de visste hvorfor FRO fikk bedre kontrakter enn peers?! Her er det bare å glede seg til fremtiden, ha tåmodighet og akkumulere.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.