Shipping

Argus
07.09.2021 kl 15:30 5856

Dan123: Slik jeg vurderer det tekniske bildet, har situasjonen endret seg betydelig etter at aksjekursen brøt opp over 4,24 Euro som var siste All Time High.

For det første må kursen ende godt over 4,24 Euro ved børsdagens slutt for at kjøpssignalet skal festes. Børsdagens avsluttes kl. 18.00 i Frankfurt, om jeg husker rett.Dersom kursen holder seg på min. 4,32 Euro, er det et kjøpssignal. Ofte går kursen raskt opp, så kommer et en teknisk reaksjon ned mot bruddpunktet (4,24) etter noen dager før det snur opp igjen. Det varierer ofte.

Teoretisk sett er det nå fritt frem helt opp til 5,40 Euro dersom kursen går rett opp, som jeg også skrev her en annen dag. Men kurser går aldri rett opp, som regel.
Så med litt berg- og dalebane noen få uker, er det mulig at kursen kan nå godt over 6 Euro før det kommer noe særlig teknisk motstand.

Slik jeg vurderer situasjonen, er vi i ferd med å få et formidebalt kjøpssignal. Som Helg11 for lengst har foreskrevet at kursen skal gå. Han snakker også om 10 Euro på lenger sikt.

Og merk: Dagens oppgang stemmer veldig godt med gårsdagens fremleggelse av halvårsresultatet som var meget solid. Og bedre skal det bli.
Redigert 07.09.2021 kl 15:33

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.