Farma

Wannatri
24.02.2019 kl 23:27 1399

Oppgang kommer skriver:
"Mine tips for Q4 er som følger:

Total revenue konsern 50 mill kr.

Derav 23 mill fra USA."

Jeg tror at dette er et greit tips OK, om enn i høyeste laget..
Om vi får disse tallene vil det for meg tilsi at vi er inne i en akselererende vekst, og videre at den akselererende veksten allerede er godt i gang. Jeg tror imidlertid ikke at ting går så fort som du tror riktig enda. TTT, og vi har alle en tendens til å tro/anta/håpe at prosessene "der ute" går fortere enn de i virkeligheten gjør.

Mitt guesstimat ligger litt under ditt, med 47 mill. i omsetning for hele 2018. Ganske likt, men du ligger likevel drøyt 6 viktige prosenter høyere enn meg.

Dersom vi ser på Nordic og partner har jeg samme totaltall som deg, fordelt på 12 i Nordic og 15 fra Partner.

Om vi ser 23 mill. i US tilsier det av vi har en økning fra 4Q17 på 125,5%. Jeg tror at det ligger i høyeste laget all den tid vi fortsatt ikke ser større effekter av surveillancemarkedet. I løpet av de to-tre neste kvartalene tror jeg imidlertid at vi vil se at veksten tiltar i styrke, og at vi reelt kan snakke om godt akselererende vekst.

Årets økning (hele butikken) tom. Q3 er på 15,6% (opp fra 109,5 v/Q317 til 126,6 v/Q318). Med 23 millioner i US vil total økning fra 17 til 18 være på 18,6%.
Dette tror jeg er for mye da Q4 ikke pleier å levere spesielt gode tall i forhold til Q3.
I 2016 hadde vi en økning fra Q3 til Q4 på 2,56%, og i 2017 en økning på -9,73% (reduksjon på 9,73%). Vi må helt tilbake til 2015 for å finne god stigning fra Q3. (Men da var også økningen høy, med hele 37,74%)
Økningen fra Q415 til Q416 var på 9,6% og tilsvarende fra 16 til 17 på 27,5%. Med ditt tips for Q4 på 23 mill fra US har vi en økning på 125,5% fra 17 til 18. Dette tror jeg er for høyt per nå. Vi ser muligens akselererende vekst, men trolig ikke i denne størrelsesordenen enda.

Jeg regner med at Q418 kommer inn med ca. 20 mill. fra US, som gir nesten 100% opp fra Q417 (som riktignok var uvanlig lavt sett mot Q317 og Q118 på hhv. 11,3 og 12,7 mill).

Q417 leverte US 10,2 mill.
Q118, 12,7 som utgjør en økning på 24,5% QoQ
Q218, 16,1 som utgjør en økning på 26,8% QoQ
Q318, 16,4 som utgjør en økning på 2,5% QoQ
Q418, 23 vil i så fall utgjøre en økning på over 40% QoQ. Jeg tor ikke at vi er kommet så langt i den akselererende veksten at dette er realistisk enda.
Q418, 20 vil utgjøre en økning på 22, noe jeg har større tro på gitt Q4-resultatene som beskrevet over.

Jeg tar gjerne kommentarer på tallene dersom andre ser annerledes på dem, eller vurderingen av dem!

Uanz; det blir spennende dager kommende uke, og på onsdag vet vi resultatet. Som flere har jeg stor tro på PHO dersom vi ser litt frem i tid. Jeg tror imidlertid at det er fornuftig å holde litt igjen ang. forventningene, så slipper vi de største skuffelsene med påfølgende kursskrell. Om Oppgang Kommer får rett, og jeg feil tar jeg det med et smil om munnen! ?

Lykke til med valg før kvartalspresentasjonen, enten det blir kjøp, hold eller selg! Selv har jeg tenkt å ...

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.