Offshore

kvirrevi
25.02.2019 kl 13:50 8877

Jeg opplever at en av DOFs utfordringer nå er ATHS-flåten som ikke har opplevd det samme kontraktsrushet som subsea og PSV. Jeg opplevde på 4Q webcasten at selskapet tenker det samme, og jeg blir ikke overrasket om selskapet benytter et sterkere marked fremover til kanske å slutte lengre kontrakter for 3-5 ATHS båter på ikke topp, men relativt gode rater.

Jeg blir heller ikke overrasket om DOF slutter den resterende ledige kapasiteten innen subsea og PSV på lengre kontrakter, og at selskapet således kan sies å eventuelt gå glipp av perioder med høye rater i 2020 og 2021. Jeg tror det viktige for DOF nå er å være sikker på å klare å betjene lån og skaffe selskapet en solid finansiell posisjon før utgangen av 2020. Jeg tror det er vanskelig å argumentere for at dette er et uklokt valg av DOF. Viktigst for oss er det at DOF har kommet godt på vei allerede.

En positiv DOF ledelse på 4Q pres. sa at selskapet legger til grunn å betale normale avdrag på gjelden på 1,9 milliarder kroner årlig. Det viser ganske mye om hvor selskapet allerede er i dag. Jeg tror de hadde kvidd seg for å si det samme i midten av desember, før alle kontraktene og før de tydelige tegnene på bedring av PSV og Subsea markedene.
Redigert 25.02.2019 kl 14:30

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.