Farma

Herman*
26.02.2019 kl 15:57 5000

Trad4: Snakker du om side fem i rapporten? Har lest den noen ganger og ikke funnet det. Kan du lime inn den eller de setningene du referer til? Ellers husker jeg at Ramsøy nevnte at store ordrer fra nye kunder fortsatt vil være utfordrende å levere. Dette tolker jeg som om kapasiteten fortsatt er marginalt høyere enn etterspørselen. Ellers fant jeg noe ganske "bullish" på side 6: "Looking forward to 2019 and beyond we are truly excited about the possibilities for NattoPharma, not only in terms of capitalizing on the exponential growth we foresee in the K2 market, but also as we now continue to develop our pipeline of new ingredients, stimulating even greater revenue growth in the future". De snakker om økt vekst i fremtiden i takt med at ingrediensporteføljen øker, noe jeg tolker som at årlige veksten kan overstige veksten i 2018 (50%+) Hvis de klarer ca. 50% vekst i fem år, passerer vi en omsetning på 750 mill. Hvis de beholder en margin på 44%, og tredobler de faste kostnadene til ca 140 mill, vil selskapet få en EBIDTA på 190 mill. En P/E (Ikke PS) på 15 vil da være rimelig hvis de har utsikter til over 25% vekst "going forward". Dette priser selskapet til 2.8 milliarder eller rundt 150 kroner per aksje. Ellers ser vi nå at Natto prises til ca. 220 millioner, men jeg mener vi må trekke fra eierandelen i Kaydence og lånet til Kaydence. Dette utgjør vel over 70 millioner. Så da har vi en "netto" prising på ca. 150 mill.
Redigert 21.01.2021 kl 03:35

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.