Offshore

kvirrevi
27.02.2019 kl 12:19 6769

Med utg.pkt. i dette interessante innlegget fra Egand på forrige topic er det spennende å se hvilken kapasitet DOF har å by inn i markedet, nå som markedene viser klare tegn til bedring.

Egand pekte på følgende mulige ledige kapasitet:
Skandi Rona er paa jobb frem til 30 mars + opsjoner
Skandi feistein er i spot og paa jobb frem til 8 mars minst
Skandi Caledonia ligger paa Malta uviss kontraktsituasjon.
AHTS
Skandi Peregrino er i arbeid i Brasil
Skandi saigon Opplag Storebo
Skandi Atlantic ligger i Singapore uviss kontraktstatus
Skandi fluminense er i arbeid i Brasil
Skandi Giant er i havn i Singapore uviss kontraktsituasjon
Skandi rio ligger i Rio og venter paa arbeid Spot

Subsea
Scandi Constructor er paa jobb utenfor Danmark
Skandi Salvador er paa jobb i brasil
Skandi seven er paa jobb utenfor afrika.

Skandi Singapore Ligger i australia usikker kontrakt status. The Skandi Singapore (built 2011) is a purpose built dive support vessel designed for safe and efficient offshore operations. The vessel is equipped to meet the challenges presented by the subsea infrastructure of today and the deep water systems of the future. Jeg tror DOF vurderer at mulighetene for å få denne på kontrakt er gode.

Skandi skansen ligger i afrika usikker status. The Skandi Skansen (built 2011) is a new generation high powered anchor handling vessel designed for field installation operations across a wide range of water depths and environmental conditions. Skandi Skansen is also classified as a CSV as the vessel is well equipped to carry out construction support activities. Enda en sykt digg båt jeg tror vil komme på kontrakt om ikke lenge.
The Skandi Skansen features a STX’s new bow design, optimised for Eco-drive in all weather conditions.

Skandi vitoria Ligger i Rio usikker status. The Skandi Vitória (built 2010) is a class leading ROV construction support vessel ideally suited to perform subsea operations across a wide range of water depths and environmental conditions. Såvidt jeg vet er denne klar for oppdrag, og dette er et high-class fartøy.

Skandi niteroi Ligger i Rio usikker status. The Skandi Niterói (built 2011) is a class leading ROV construction support vessel. Enda ett high-class fartøy DOF kan jobbe for å få på kontrakt.

Alle fartoy ihht Marinetraffic 22. februar.

Ut fra dette har DOF åpenbart !!!!! lite ledig kapasitet innen PSV. Innen ATHS har selskapet en del ledig kapasitet, men her er det markedet har vært svakest og det har vært få kontraktstildelinger. Dette kan imidlertid endre seg.

Innen subsea er det flere ting å peke på men det ser for meg ut som selskapet fortsatt har betydelig med kapasitet å by inn i markedet. Jeg tror en stor del av denne kapasiteten vil få kontrakter, ref. DOF 4Q presentasjon.

Jeg tror at når vi kommer til mai 2019 og 1Q pres. vil DOF kunne orientere om riktig høy kontraktsdekning og at EBITA for 2019 blir vesentlig høyere enn for 2018.
Redigert 27.02.2019 kl 12:39

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.