Shipping

hectorgonzales
04.10.2021 kl 11:41 7138

Det er derfor jeg jeg la ut link til nye Feeder ruter som er under implementasjon. Ut fra de rutene i sørøst asia så er det 11-12 feedere som skal inn der. Slike fakta gir en pekepinn på at lønnsomheten kan være god fremover. Man åpner ikke nye feeder linjer med 6-12mnd horisont. Jeg vil tro at de som har regnet på dette vil ha et 5-års perspektiv på det. Altså midt i blinken for MPC og Ernst Russ sine skip.

Som nevnt tidligere her så blir Q3 presentasjonen svært interessant. Når man ser på inntjeningen man har og målet er å "styrke balansen" så forventer jeg guiding av nedbetaling av gjeld, tilbakekjøp av aksjer. Med tanke på stigende renter så vil en styrket balanse (pengetrykkingen må en gang stoppe) gi mer handlingsrom og lavere driftskostnader. Det er dyrt å være fattig - og container bransjen kommer seg nå ut av sumpa i 2020. Så får vi se om det blir ytterligere reforhandling av lånefasiliteter eller tilbakebetaling av lån.

For "Bear-folket" fint om dere kan sjekke f.eks hvor mye rentenivået vil ha å si på inntjeningen til selskapet. Dersom Bearfolket bidrar med mer korrekt info til Helg11 sitt regneark så er det til det beste for alle. Men noen må gjøre jobben.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.