Shipping

Londonmannen
04.10.2021 kl 15:45 7370

Hei igjen.
Men det er jo ikke noe rart jeg ikke fant det, og jeg ville heller ikke funnet uansett hvor mange ganger jeg hadde lest rapporten. For du skriver følgende:
« På den annen side, har bestilling av ny tonnasje gått i været siste året - med hele 5171 nye containerskip, iflg. MPC's Q-2 rapport!»

Men tabellen du henviser til omhandler ikke antall containerskip, men antall TEUk. Jeg antar at du vet hva TEU står for? Hvis ikke så er en TEU en 20 fots container. Det er i min verden noe ganske annet enn et containerskip. Tabellen på side 14 i rapporten viser st det pr august 2021 er i ordre containerskip tilsvarende en kapasitet på 5,2 mill TEU. Men som jeg henviste til i mitt forrige innlegg, så er det kun noen hundretusen TEU som angår segmentet som MPCC operer i.

Men poenget er at det slett ikke er 5171 containerskip det er snakk om.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.