Shipping

Bikez
04.10.2021 kl 18:53 5981

Ja uten noen tydelig melding om utbytte vil kursen trolig kun fortsette ned. Som jeg har nevnt tidligere har nok flere av de store regnet hjem mye av den samme informasjonen som Helg11 sitt regneark. De besitter derfor mye av den samme informasjonen og vet at mpcc tjener mye penger, skal tjene enda mere penger, og vil tjene sjukt mye penger hvis de kan sikre resten av skipene på superkontrakter. Men problemet er, skal det bli utbytte, skal de nedbetale gjeld, skal de kjøpe tilbake aksjer, skal de kjøpe flere skip?. Alt dette er usikkert, markedet er usikkert, pga strømmangler, covid, høyere energipriser, Evergrande, Fed/pengetrykking, økende renter. Ja Mpcc sine kontrakter er lange og gode, mest sannsynlig vil resten av de også bli lange og gode. Men det er kanskje noe i det de sa på aksjesldder: Kjøpe shipping når ratene er ræva, kjøpe når de går fra ræva til greit, kjøpe fra greit til bra, men selge når de går fra bra til fantastisk.

Vi har spekulert i både manipulasjon av kursen, tradere, idioter som selger, redde amatører, fond som presser prisen for å komme inn billigst mulig, osv osv.
Det er kanskje en kombinasjon av alt sammen. Men mest av alt, tror jeg det vi ser nå er gevinstsikring i ett usikkert aksjemarked. Der man kan selge og selge på lavere og lavere kurs og fremdeles tjene gode penger. Aksjen blir nå handlet på lavere kurs enn den var i sommer, og alt tilsier nå egentlig at mpcc er en sikrere investering enn hva den var i våres/sommer. Kursen vil nok snu opp igjen. Men hvor langt ned vi skal først er ikke lett å si. Tror nok det er mange som har sittet på gjerde og tenkt at går den under 20kr selger jeg, jeg tjener fremdeles gode penger, jeg kjøpte jo på 5 kroner.

Men det er klart at det vi ser nå er synd. For alle dere som kom inn tidlig, jeg forstår at dere fremdeles er komfortable... Men veldig mange andre kom inn mye senere enn dere. At de ikke har eller ønsker å ha like mye is i magen som dere må man nesten bare respektere. Er nok mange som har solgt mpcc med både gevinst og tap den siste tiden.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.