Farma

OleKyryliuk
14.10.2021 kl 09:05 2235

Jeg skjønner at biotech er vanskelig for mange som ikke er vant til terminologien, men det viktigste er egentlig bare å stole på dataene som kommer. Enn så lenge er det ikke kommet data fra randomiserte studier og alle fase1-studiene er relativt små, men samlet sett så snakker vi over 80 pasienter hvor alle studiene og indikasjonene viser sterke signaler på at UV1 fungerer. Alt tyder altså på at vaksinen fungerer som tiltenkt og er universell mot kreft som uttrykker telomerase, noe som gjelder ca 85% av alle krefttyper.

Onsdagens nyhet viser overlegen overlevelse for pasienter som har mottatt UV1 i kombinasjon med Keytruda - det er gledelig at dette bare er nok en bekreftelse på at vaksinen fungerer.

På sikt kan man også drømme om å få på plass en profylaktisk vaksine. Selv uten dette så snakker vi potensiale for en god andel av et marked som utgjør mange hundre milliarder kroner i året og hvor UV1 ligger an til å bli en naturlig del for de som ønsker økt overlevelse.

DNB velger kommer løpende etter og øker kursmålet til kr 200 fra kr 125. Likevel er det bare latterlig lavt når man ser på markedspotensialet. DNB tar ikke hensyn til indikasjoner som ikke allerede er oppstartet og har ikke justert LOA nevneverdig, ei heller har de hensyntatt noen verdi på TET-plattformen. Riktig kursmål i mine øyne er nærmere 750 kr for nåværende data og skulle man klare dokumentere tilsvarende resultater etter et randomisert studie så kan man fint mangedoble dette tallet, men også jeg foretrekker å være noe forsiktig med kursmålene innen vi ser randomiserte data.

Angående neste trigger:
Ettersom det ikke kom noe oppdatert info om ORR eller CR ved 24 måneder så kan man drømme om at det kommer en oppdatering på SITC. Personlig tør jeg ikke drømme om enda bedre data, men det ville i så fall vært ytterligere en sterk trigger. Videre kommer det en del info om TET mot slutten av året, så den neste tiden vil bli ekstremt spennende. Mine øyne er imidlertid satt mot slutten av neste år hvor man kan forvente avlesning fra det første randomiserte studiet og hvor man kan få endelig bekreftelse på at det er UV1 som sørger for økt overlevelse.

Jeg ville uansett ikke følt meg komfortabel med å sitte utenfor denne aksjen da en avtale med Big Pharma kan komme når som helst. Gårdagens data er nok en derisking av caset og et sterkt kjøpssignal i mine øyne.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.