Bil og motor

mishka
01.03.2019 kl 11:18 793

Dette med at mer og mer gjøres på nett gjelder egentlig alle bilforhandlere. Det var nettopp et større intervju med tysklands største privateide MB forhandler, Lueg.

https://www.lueg.de/mercedes-benz-pkw/

Denne familien har vært MB forhandler så lenge at AMS hadde bilde av utsillingsvinduet fra 1934 med stort portrett av en herre med bart i vinduet.

https://www.lueg.de/geschaeftsbereiche/old-und-youngtimer/tradition/

Salgsdirektøren kunne fortelle at bare for få år siden var den gjennomsnittlige nybilkjøperen innom 3 ganger før kontrakt var skrevet.
Nå i dag er snittet 1 gang. De kommer med en ferdig QR kode på mobilen fra konfigurasjonen de har gjort hjemme på pc,en.
Muligens blir det gjort en og annen liten justering etter at selgeren har gitt dem et godt råd mht. utstyr. Samtidig blir det prøvekjørt og vips er kunden ferdig.
Flåtekjøpere er ikke innom i det hele tatt. Alt foregår på nettet.

Møller skal nå selge Seat igjen med kun et par showroom for prøvekjøring i hele Norge. Borgward som rebrandes i Tyskland og produseres i Kina gjør det samme.
Servicen skal ATU ta seg av. Det finnes faktisk kunder der ute som er så lite interessert at de ikke prøvekjører. Helt utrolig spør du meg. Det som i alle fall er klart er at et så finmasket nett med forhandlere som finnes i dag vil forsvinne. Det går mot større og større enheter.
Redigert 01.03.2019 kl 11:20

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.