Bil og motor

Er_mi
02.03.2019 kl 02:49 1305

Jasså? Intressant. Vi svenskar från Göteborg är glada i alla fall! Tusentals nya jobb på fabriken på Hisingen, samt hos kontor, konsulter och underleverantörer i hela regionen. Äntligen är Volvo inne på ett vinnande spår igen efter att amerikanerna och Ford var på vippen och slå hela sällskapet konkurs med sin ekatastrofala styrning och eländiga plattformar!

Volvo har ju till och med varit i Norge för att locka ner uppsagda oljeingenjörer till Göteborg. Det går så det susar nu! Volvo har aldrig sålt så många bilar- och det är inte V40 (den enda av dom gamla modellerna som finns kvar idag...) som står för detta. Det är dom nya modellerna!

Det var ett fantastiskt smart drag att rekrytera Thomas Ingenlath från Wolksvagen till Göteborg 2012. Du kan få tro vad du vill om de kinesiska ägarna- men dom nya Volvo-modellerna är först och främst Volvos förra (tyska) designdirektör Thomas Ingenlaths skapelser och kreationer. Har många vänner på Volvo Hisingen som personligen inte var så förtjusta i herr Ingenlath. Han kom in och styrde med en järnhand, och det blev lite av en kulturkrock mellan den tyska auktoritära ledarstilen och den skandinaviska. Men oavsett- ingen klagar på resultatet. Det var längesedan det kändes bättre att sitta i en Volvo än en tysk bil ;-)

Nu har ju Ingelath blivit CEO på Polestar, så räknar med att deras bilar kommer bli en succé också. Om du tycker Volvos nya modeller känns lite tråkiga att köra (vilket ju är meningen- Volvo försöker inte vara BMW eller Audi), så kan ju kanske Polestar 1 vara något för dig: bensinmotor, 600hk, 1000Nm. Är det tillräckligt? Plus över 10 mils elektrisk räckvidd också då. Cruisa elektriskt fram och tillbaka till jobbet även vinterstid- och sen trycka gasen i botten och låta dom 600 hästkrafterna jobba på bilsemestern ner på kontinenten. Med samma överlägsna Volvo-komfort såklart. Tycker det låter fint, fint jag... ;-)

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.