Bil og motor

Hektar
02.03.2019 kl 10:39 3111

Kjøpe nybil kan være økonomisk gunstig om de rette forholdene er til stede. Men det krever at man går 10-20 år tilbake i tid når problemene etter utløpt garanti var mer fremtredende enn dagens modeller.

Kjøpe helt ny bil er for idioter, folk med mer penger enn vett. Jeg sliter ikke med økonomien, men kjøpe ny bil med mindre det er snakk om noe spesielt og sentimentalt vil aldri bli aktuelt for min del. Den taper 20-30% av verdien når du kjører den ut fra parkeringsplassen.

Pluss at jeg var opplært av min egen far til å drive bilhandel. Mannen skiftet bil som andre skiftet sko. Jeg husker godt da jeg var ung student og ikke var hjemme på tre måneder, jeg og far var den gangen avsted og kjøpte oss hver vår bil hos samme forhandler - mot innbytte. Da jeg kom hjem etter tre måneder hadde far byttet bil hele 4 ganger. Trengte en varebil fordi han skulle frakte noen lass med diverse ting, så fant han ut varebilen var for stor og kjedelig og da var det caddy, men så var han ferdig med å frakte det han skulle så da var det tilbake til en vanlig stasjonsvogn, men så var det noe å transportere igjen og da ble det pickup og når jeg var hjemme sa han "fanken at jeg solgte caddyen".

Det er liksom noe med moroa også. Selve handelen er jo det morsomme, bilen er da ikke så farlig med i det store og hele. Men, det er ikke alle som har fått dette inngravert i systemet sitt. Selv om jeg er en "yngre" fyr så er det noe gammeldags med bruktbilhandel som jeg aldri kommer meg unna.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.