Farma

Londonmannen
03.03.2019 kl 09:02 1910

Nå tror ikke jeg at eventuell overdreven entusiasme med hopp, sprett og spill fra Dan Schneider ville gjort han gammel i jobben, spesielt ikke dersom han samtidig kunne fremvise solide og overbevisende resultater.

Så hvilke resultater forventer vi av PHO i denne fasen? Er det blå bunnlinje eller at BLCC teknologien tar markedsandeler? Det første resultatet er kun basert på at inntektene er høyere enn kostnadene. Det kan man jo oppnå med å innføre ansettelsesstopp, redusere all reisevirksomhet og markedsføring til et minimum.

Det andre blir målt i antall nye scope som utplasseres og at et økende antall sykehus/klinikker tilbyr BLCC teknologien til blærekreftpasienter, og at hvert enkelt scope får opp brukerfrekvensen.

Hva er det du som aksjonær er best tjent med?

Jeg registrerer at vår nye CEO blir formelig hudflettet, utskjelt og latterliggjort, og etter kun etter ett fullt kvartal i sjefsstolen. Så kan man jo spørre hvor mye innflytelse en CEO får gjort i løpet av ett kvartal. I min verden vil svært mye av det som er rapportert fra Q4 være resultat av andre enn vår nye sjef sin innsats. Jeg mener man bør la DS få ihvertfall ett år i stolen før man bestemmer seg for hvorvidt giljotinen bør falle.

Hvorfor ble DS satt inn i stedet for Hestdal? Var det ikke nettopp for å gi PHO en leder med fokus på det kommersielle? En person med kjennskap til det amerikanske markedet? I de siste dagene er DS blitt kritisert for å ha endret selskapets strategi. Men var det overraskende at en ny CEO med en helt annen bakgrunn og erfaring, som blir ansatt for å kommersialisere Cysview faktisk har nye ideer om hvilke strategi selskapet bør følge for å gjøre BLCC tilby SoC innenfor blærekreftdiagnostisering? Men hans grep vil neppegi seg utslag første dagen, første uken eller det første kvartalet slik mange synes å forvente.

Målsettingen er å gjøre BLCC teknologien til ny SoC og growth is the name og The game! SALG er nøkkelen til å nå denne målsettingen. Innsatsfaktorene er tid og kapital. Følgelig vil TTT og blå bunnlinje vil komme noe senere enn hva vi forventet, basert på hva den tidligere ledelsen hadde lagt opp til.

Gi DS et år og så kan vi se hva som han har fått til.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.