Shipping

Surik
03.03.2019 kl 10:41 8891

Jeg synes det er bra fart i skrapingen og står fast ved mitt anslag på null flåtevekst for capesize i år.
Ref. mitt innlegg på en annen GOGL-tråd 6.2.2019.
Mulig jeg må justere opp og at vi får negativ flåtevekst til og med.
Halvparten av capesizene solgt til skrap hittil i år er 20 år og prisen for et 20 år gammelt skip er nå tilnærmet lik skrappris.
Flere faktorer spiller inn vedrørende tidspunktet et skip selges til skraping, viktigst er vel forestående SS, ratene, tilgang på kapital for kjøpere og prisen på skrapjern.
Det meste taler for at skrapingen skal fortsette.
Legger ved link til ukesrapport fra Allied Shipbroking, de er ikke raskest ute med nyheter men har oversikter tilbake til 2014.
https://www.hellenicshippingnews.com/category/report-analysis/weekly-demolition-reports/

Etter min mening er den nåværende svekkelsen i rater en gave til den langsiktige investor.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.