Farma

focuss
03.03.2019 kl 11:24 1720

m73102
Som jeg har skrevet noen ganger så endrer ikke Q4 presentasjonen mitt syn på potensialet til PHO, snarere tvert i mot. Det Q4 presentasjonen gjør er å senke forventningene til 2019. Som jeg har skrevet noen ganger så er F/V<1 en leders viktigste brøk og det er en management filosopy som Schneider nå har tatt i bruk, men som ikke var det markedet trengte nå.

Når jeg sier at troen på høye markedsandeler i USA er større enn noen gang så er det grunnet BCAN analysen av 600 ny diagnostiserte blærekreft pasienter som viser at 99% av pasientene vil bytte til sykehus som tilbyr BLCC. Å kombinere det med pessimisme i et 15 milliarders marked er godt gjort.

PHO har tidlgere presentert at deres target er 400 hospitaler i 25 MSA som skulle dekke 100% av MSA. Dette er nå endret til Target 700 largest reference center hospitals and LUGPA. Jeg antar dette skyldes godkjennelse for surveillance i "outpatient setting" og at dette er årsaken til at de nå definerer det som tidligere var 100% MSA til nå å være 75% av MSA. Det tyder på en strategi endring som nå går for "teppebombing" av dette området. Virker som en klok strategiendring, men det vises ikke i noen guiding annet enn på kostnader.

Når det gjelder organisasjonsbygging med 4 nye area managers og 6 nye sales executives så er det antagelig nødvendig for økt vekst etter 2019 og for å starte oppbygging av noe som skal bli noe mye større. En ting vi ikke vet noe om er hvordan dette skal organiseres. Savner og se et organisasjonskart hvor Belletes rolle klart fremkommer.

Frustrasjonen min går på at med et selskap som Photocure burde det ikke være noen stort problem å presentere selskapet på en slik måte at det fikke faller 20 % fra en i utgangspunktet lav verdi. Kursen burde gått andre veien. Veksten i Q4 var fantastisk og oppmuntrende og viser hva som er i ferd med å skje.

Har aldri vært av dem som har forventet noen ketchup effekt i noe selskap, men i PHO sitt tilfelle synes jeg det kan bli vanskelig å unngå. Den tror jeg nok kommer raskt når KS får orden på scopene sine.
Redigert 03.03.2019 kl 11:25

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.