Farma

dr. Stockman
03.03.2019 kl 13:05 1549

Tror nok sjansen er større for at PHO tester støtten ved 33 kr enn at den svinger seg opp igjen til gamle høyder med det første. Mest sannsynlig er vel intervallet 38-45 kr en stund fremover. Problemet med ledelsens strategi - som kanskje er riktig på lang sikt - er at skeptiske aksjonærer som ønsker håndfaste bevis på progresjonen kan bli nødt til å smøre seg med tålmodighet. Mange anser blå tall som et svært konkret kvalitetsstempel, og dette dukker nå opp senere enn man kunne forvente. Og siden det gjerne er de samme aksjonærene som også befinner seg i NANO og PCIB (noen også i BergenBio) så har til nå PHO trukket fordel av at mange anså dette som aksjen der "ting ville skje" først. Det skal ikke så store forskyvninger til før oppfatningen endres til at det er i PHO ting vil skje sist, og at man dermed kan få med seg en god porsjon reprising i NANO og PCIB før man atter vender oppmerksomheten mot PHO.

Det er nok mange som i likhet med meg valgte å ta gevinst før kvartalsresultatet, og jeg tror det er litt for optimistisk å tro at veldig mange av disse klør i fingrene etter å komme seg inn igjen. Jeg er mest opptatt av den relative prisingen mellom selskapene, og pr idag må PHO ned på 33 kr før jeg i det hele tatt bryr meg med å vurdere en ny inngang i PHO. Men ny inngang kan like gjerne aktualisere seg ved at NANO eller PCIB har gjort et hopp slik at det er mer aktuelt å redusere i disse aksjene. Men som sagt tror jeg markedet nå har endret litt oppfatning av hvilke av disse aksjene det haster mest med å posisjonere seg i selv om man ikke har endret oppfatning av potensialet det enkelte selskap har. Som vi har fått bevist gang etter gang så er store deler av markedet både kortsiktig og utålmodig.
Redigert 03.03.2019 kl 13:08

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.