Shipping

Normalone
23.10.2021 kl 17:48 7561

Alan S - det er gode spørsmål du stiller, og "konklusjonen" jeg har landet på er at Blystad nok "bommet" ved at han mistolket fremtidsutsiktene i markedet. Som Londonmann skrev - prosessen med salget av Songa skipene startet nok tidlig i våres, og det at han nå k høst velger å kjøpe 6 skip + bestiller 2 tyder på at han ser veldig lyst på fremtiden og indirekte innrømmer at han mistolket markedet.

Et annet poeng - det ene er at han nå kunne fått ca 100 % mer for Songa skipene, men i tillegg viser ditt regnestykke i et annet innlegg at som følge av at kursen I MPCC har sunket sitter han på mindre verdier i dag enn hva salgssummen utgjorde i august...En form for "dobbel bom" - men på sikt vil han nok tjene godt på aksjene i MPCC, derfor kan jeg aldri tenke meg at Blystad vil selge sine aksjer i MPCC til kr 19.
Redigert 23.10.2021 kl 17:49

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.