Shipping

Keefer
24.10.2021 kl 11:35 7055

Slenger meg litt på diskusjonen i går, jeg.

Hadde jeg vært Blystad så hadde jeg sett veldig enkelt på det. Dersom jeg ved å realisere verdiene mine i aksjene i MPCC med minimal fortjeneste, eller til og med tap, kunne investert disse pengene videre i egne containerskip hvor jeg vurderte oppsiden som større, så hadde jeg solgt her nesten uansett hva kursen ligger på. Jeg er veldig positiv til MPCC og har mye aksjer her selv, men jeg tror ikke han vil vente på utbyttene dersom han kan tjene mer på å satse på sine egne skip. Han solgte nok med pen fortjeneste i utgangspunktet så han angrer nok ikke på salget, og han har nylig gjort en kule på et skip han flippet nå i sommer, samt investert videre med både brukte skip og kontrahere nytt. Å tro han vil sitte og vente på høyere kurs og utbytte her fremfor å tjene mer selv i eget selskap, har jeg lite tro på.

Når det gjelder lån så har de ikke sagt de skal kvitte seg med all gjeld og bare ha det nye lånet. Det er «bare» det største bond-lånet og DNB-lånet de snakker om. De har blant annet et annet lån (CIT) som det ikke har vært noe snakk om hvor de også har en ubrukt kredittramme.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.