Shipping

Londonmannen
24.10.2021 kl 12:10 7351

Du skriver at « kunne investert disse pengene videre i egne containerskip hvor jeg vurderte oppsiden som større.» OK, men det er noe jeg ikke helt skjønner i din logikk. Pengene Blystad har stående i MPCC aksjer har fått mindre verdi ettersom aksjekursen i MPCC har falt. Nedturen i aksjekursen har falt til tross for at rater og verdien av skipene har gått opp. I min logikk bør MPCC aksjene derfor være underpriset og derfor ha en hyggelig oppside.

Likevel mener du tydeligvis at oppsiden i nye containerskip er større enn underpriset MPCC aksjer er. Jeg vil anta at dersom verdien på Blystad sine nye skip stiger, så vil også flåten til MPCC øke i verdi. I den grad MPCC aksjene skulle forbli på dagens nivå, burde jo oppsiden til aksjene da bli enda større enn det den er i dag. Eller?

Så, med all respekt for ditt syn, følger jeg ikke logikken din helt. Men hva Blystad vil gjøre er det kun han som vet.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.