Shipping

Helg11
01.11.2021 kl 13:09 8981

Å kalle dette kaotisk er vel en underdrivelse. Hvis USA mangler 80.000 truck drivers (som både trenger opplæring og akkreditering til havne-arbeid), så mangler også truck-lastebiler (som sikkert er like vanskelig som med ny-bil markedet ifht. chip-mangler) og truck-chassis (ikke gjort i en fei å produsere disse heller). Og så mangler det både warehouses og arbeidere til disse. Og hvis ikke man får lov til å levere tilbake tomme containere fordi havna er full, så gjør det at at chassis står okkupert med tomme containere. Som igjen ikke kommer tilbake til Kina for å bli fylt opp med nye varer.

Ifht. etterspørsels-siden ser det heller ikke ut som om den dabber av med det første, siden det stadig dukker opp nye virusbølger med tilhørende lockdowns. F.eks. gikk Moskva ned i lockdown igjen på torsdag 28/10, og da blir forbruket igjen styrt mot mer varer / e-Commerce.

Litt fortvilende situasjon for verdens-samfunnet dette, men for containerskip er jo disruptions / congestion / kaos positivt...

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.