Shipping

Helg11
01.11.2021 kl 13:34 8996

Ja, dette har jeg undret en del på jeg også. På kort sikt i USA tenker jeg at det må bli verre før det blir bedre. Løsningen må være å få inn flere truck drivers (betale bedre + sette inn nasjonalgarden ala UK når de var tomme for bensin) og å levere tilbake tomme containere så de får løs chassis. Jeg undrer om Joe Biden må erklære en form for unntakstilstand. En utfordring i USA er jo løpende inflasjon, og at man frykter press på lønninger (som f.eks. til truck drivers), så det er nesten å måtte velge mellom onder.

For resten av verden fører mindre forstyrrelser og køer til lavere effektivitet på skip, lavere supply, høyere rater. Foreløpig er vi ikke der at "ingenting blir flyttet på", eller at ting ikke kommer frem eller at XXL har gått konkurs pga mangler på sykler. Og tror ikke vi kommer dit heller. Men jeg undrer fortsatt.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.