Shipping

ks1977
03.11.2021 kl 18:07 8930

Ser vi bort fra alderen på flåten (risikoen med å ha gammel flåte under den grønne bølgen, samt behov for fornying) så er det fortsatt en ting som skiller JIN vesentlig fra f.eks 2020 Bulkers: utbytte.

Skal du tjene penger på JIN så er du fullstendig avhengig av at det kommer noen etter deg som er villig til å betale mer for aksjen, det betyr "ingenting" hva JIN tjener, du er uansett avhengig av at noen andre har større tro på JIN enn det du selv har (hatt).

For 2020 Bulkers har du dog to kort å spille på; utvikling i aksjekurs, og utbytte. I 2020 Bulkers så betyr det "ingenting" hva markedet sier ifht aksjekurs, for du kan forvente å de fortsetter å betale ut nær 100% av FCF som utbytte.

Trist å se at JIN selv nå velger å tviholde på pengene (under 4% av EPS i utbytte i Q2), men med flåten de har så er det kanskje å forvente.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.