Shipping

Asterobelix
03.11.2021 kl 18:50 8790

Noen vil kanskje påstå at problemet til 2020 Bulkers er at aksjen er forholdsvis dyr – til tross for at den betaler månedlige saftige utbytter så lenge selskapet går med overskudd. Hva skjer med aksjekursen til 2020 når cash-flow ikke lenger er stor nok til å betale utbytte? Kan man våge påstanden om at det kan bli ganske trangt i døra da? Eller er det helt umulig at dette skjer?
Det motsatte med JIN; de har en likviditetsbuffer som er større en noe annet børsnotert rederi – og flere vil påstå at de er i det mest interessante dry-bulk segmentet. Aksjen er i dag priset som en mellomting mellom opsjon og aksje – en ganske potent kombinasjon dersom (supra)markedet går i riktig retning? Men selvfølgelig, hvis du mener at kun det å ha den nyeste flåten er veien til rikdom i shipping – da er neppe JIN noe for deg. Tilsvarende hvis du mener at det å ha litt penger igjen på rederi-boka til nye investeringer når nytt regelverk er klart er fullstendig unødvendig.
For øvrig – hvem sier at JIN ikke betaler utbytte? De gjorde vitterlig det i Q2 og hvorvidt de gjør dette også i Q3 vet vi vel først den 15?

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.