Finans

2019-NFL-DNB
06.03.2019 kl 10:50 727

Hei TS/Krokodillen - og takk for svaret!
.
- Hvis du leser det igjen så kjøpte jeg endel tusen DNB B-aksjen til 50 øre og solgte nesten alle til 94 øre dagen før Hvistendahl & Co nullet DNB B-aksjen. Hvistendahl & Co burde ha nullet DNB Preferanse-aksjen også - for nær all verdi og egenkapital i DNB hadde gått tapt grunnet uproff og uvøren opptreden av DNB før og under bankkrisen. Både kjøpet og salget av DNB B-aksjen foregikk i 1993 - for 25 år siden.
- Jeg tapte ikke penger på kjøpet og salget av DNB B-aksjen - selv om jeg fikk noen tusen DNB B-aksjer nullet.. Men det tragikomiske kom mandagen da jeg ringte min megler på Bergen Fonds og hun sa de velkjente; "Kjøpt er kjøpt og solgt er solgt!"
Stakkaren som kjøpte nesten alle mine DNB B-aksjer på fredagen måtte betale for dem til tross for at de ble nullet og verdiløse dagen etter at han kjøpte de...
Jeg synes oppriktig synd på vedkommende - mens jeg selv gikk leende til banken...
.
- Til tross for at det var klart for de fleste at aksjekapitalen i DNB hadde gått tapt, var det endel sløve DNB B-aksjonærer som gråt og bar seg - selv 20 år etter at de fikk sine DNB aksjer korrekt og rettferdig nullet...
- Jeg forventer 10.000 rasende ex-DNB aksjonærer denne gangen - OG endel av de vil klandre meg fordi de ser det som om det var jeg som fikk deres formuer desimert....
.
Statsminister Jens Stoltenberg/Rune Bjerke/AP/DNB/OSE tok i realiteten alle aksjonærene i DNB som gisler. De visste at konsekvensene for over 40.000 aksjonærer - og Norge som helhet ville bli for alvorlige HVIS de ble avslørt for å ha omskapt den Statseide banken DNB om til navet og senteret for økonomisk kriminalitet i Norge.
.
- Jeg liker ikke å underkaste meg gisseltakere - så mitt endelige svar blir at gislene skal bli "skutt i beina" slik at de knekker sammen slik at det blir mulig å få inn avgjørende "skudd" på gisseltakerene. Eller mere konkret: lar vi "the AP/DNB/OSE shit hit the fan" - før Norge arbeider seg ut av de AP/DNB/OSE skapte landsomfattende problemene.
Lykke til til dere alle!
.
- Mine merkelige tider kommer av at jeg de siste to døgnene har vært usedvanlig pigg og vår-yr. Natt til i går sov jeg ikke og natt til i dag sov jeg heller ikke. Men NÅ smådupper jeg konstant...
.
- Jeg har skrevet begynnelsen på min første HO tråd på et drøyt år - og så ble jeg så søvnig at jeg ikke kan fortsette før en liten blund...

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.