Shipping

Asterobelix
07.11.2021 kl 11:36 5954

JIN er NETTO gjeldfri grunnet finansaktiva som langt overstiger gjeld. Gå gjennom regnskapet så ser du dette.

Dersom JIN ønsket så har selskapet sannsynlig nok langsiktig og kortsiktig realiserbar aktiva utenom skipseiendeler til å kjøpe 100% av EK i 2020Bulkers! Beklager å si det, men det er dog meget usannsynlig at de vil forsøke å gjøre dette. Se på Q2 regnskapet for dokumentasjon av dette og legg til hva selskapet sannsynlig tjente i Q3 og så langt i Q4.

Substansen i JIN er helt riktig på mellom NOK 45 og NOK 50 per aksje. Hjelp til utregninger av dette finner du på ulike JIN sløyfer, men det er ikke et så vanskelig regnestykke heller.

Orker ikke å diskutere frem/tilbake på fordeler og ulemper ved å betale ut utbytte. Bare i denne BULKIDIOT sløyfa har det kommet frem gode argumenter begge veier. For egen del betyr mottak av regelmessig utbytte eksakt null – jeg ser på totalavkastning over tid og på såkalte utbytteaksjer vurderer jeg meget nøye verdien og risikoen på gjenværende hovedstol.

Hvis jeg forstår argumentasjonen din på EEXI så synes denne å bygge på at dette er det eneste regelverket hva gjelder forurensning som redere kan forvente seg de nærmeste årene. Jeg tviler på dette og kostnadene relatert til innføring av nytt regelverk er store ukjente faktorer for både 2020 og JIN. Poenget som blir gjort er at det kan være at innføringen kan komme gjennom de neste 10-15 årene og at kostnadene kan bli så høye at det isolert sett vil lønne seg å bygge nytt kontra bygge om. Dette passer JIN bra, men neppe 2020…

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.