Shipping

Lim Gordon
07.11.2021 kl 15:01 5792

Denne gangen skal jeg være kort, takket være Asterobelix, som støttet meg. Og da står det vel bare en ting igjen, nemlig min påstand om at kreditorene har satt betingelser om periodekontrakter. Det er underbygget med litt fakta og litt fiction. Fakta er at mer enn halve flåten er periodesluttet, til to befraktere, gjennom hele 2021, og flere av dem til 2023. Dette regner jeg med at Trøim hadde med seg til forhandlingsbordet da han søkte om pakkefinansiering for hele flåten. Bankene er ikke julenisser, de vet at skipene kan ha mister mye av verdien ved levering, hvis markedet var på bunnen. En helt vanlig, og relevant måte å gjøre det på, men USD 24.000-27.000/dag for nye skip på nærmere 210.000 tonn, er ikke mye når Jins skip på ca. 1/4 av tonnasjen tjener det samme eller mer. Vel, nok om det, en interessant diskusjon har det vært.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.