Shipping

tankardjr
09.11.2021 kl 17:34 4381

Vel du er født i Norge og tenker klima. Nei jeg har ikke lenker og trenger heller ikke lenker til sunn fornuft. Shipping kan ikke brenne fossilt og exxi er bare en pit stop på veien til ekte 0 utslipsskip. Man kan godt si at EEXI er gammeldags før det blir eventuelt satt ut i live. Poenget mitt er at straff fungerer dårlig i shipping når det ikke er nok tonnasje globalt. Slow steaming som er din store skrekk i følge deg vil eventuelt bare jinhui tjene på da de får betalt pr dag skipet er hyret inkludert lasting og lossing. I Asia så er det eldre tonnasje også i forhold til vesten. Skal all den tonnasjen skrotes i årene fremover? Dessuten så er det fryktelig stort sjangsespill å ha en flunkende ny flåte nå. Disse skipene er ment å vare ca 30 år og også noe lengre hvis reder tar på seg økte reparasjonskostnader. Hvis skipet til slutt uansett skal gå på hydrogen hvor stor er egentlig den fordelen at skroget er mer strømlinjeformet på diesel olje pr nautisk mil når allikevel skipene skal bort fra fossilt drivstoff. Få med deg de siste klima topp møtene så sier flere at shipping må bli en 0 utslippsbransje. Og det er fint du har trua på golden ocean og Hunter og 2020 bulkers men det er dristig veddemål akkurat som det er dristig i det hele tatt å være innen shipping grunnet den uavklarte situasjonen ihht til utslipp. Og det er nettopp på grunn av denne ukjente faktoren at jeg er investert i jinhui. De har ikke siste skrik innen det siste nye minst forurensende skipet, men det er heller ikke løsningen ergo så er økonomisk bærekraft på selskapet vviktigere og det tror jeg de fleste her på fourumet er enig i. Men lykke til i Hunter eller 2020 bulkers. Skriv heller om miljø på disse trådene her venter de fleste på en reprising av jinhui som er fullstendig på overtid.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.